perjantai 8. joulukuuta 2023

Suosituskirjojen listat turhauttavat

Hyvien tai suositeltujen kirjojen  listat ovat turhauttavia, jopa masentavia. Usein en ole lukenut juuri mitään. Tänä vuonna Finlandia-ehdokkaista olin lukenut vain yhden, Miki Liukkosen Vierastilan (WSOY). Se oli myös nostettu Suomen Kuvalehden 60 kiinnostavan kirjan listalle.

60-kirjan joukosta olin lukenut myös kaksi muuta. Sanna Pelliccionin Kerro minulle, Antonio (S&S) on lastenkirja. Sen aihe liittyy Chilen sotilasvallakaappaukseen, joka tapahtui 50 vuotta sitten. Luin kirjan lehtijuttua varten pdf-muodossa.

Kuvalehden listalta olin lukenut myös  Riad Satouffin Tulevaisuudern arabi -sarjan (WSOY) kuudennen osan. Sarjakuva(romaanissa) kerrotaan hänen lapsuudestaan ja nuoruudestaan Lähi-idässä. Viimeisessä osassa Sattouf alkaa kehittyä sarjakuvataitelijaksi.

Edellä sanotusta (vain kolme osumaa) voi päätellä, että olen joko lukenut vähän tai vääriä kirjoja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti